2011年5月18日水曜日

Toyota's U.S. Miku plays CM85 million in July, also live







Miku of Vocaloid, Toyota Corolla, and CM Rice out here that many will Miku fan frenzy. Less known in America is still, although not in Japan or blog on the net dealing with game information and 2ch "Miku's Corolla CM appeared in the U.S.! Atsu!" "Ah tea Miku did I fly to the world's ー "" In these and I truly Miku's "" What? it is great that a big appeal to the "Toyota is pleased to advance the world of many voices and so on Miku.


This CM is Miku, ToyotaUSA that YouTube videos are up, the views are now more than 85 million times 16 at 9:00. CM video descriptions in English, "out of the 2011 Corolla type Miku going on stage where Chekku! Put a big dream in a compact body, and Corolla Shin Chan Miku is straight to the top!" (Editor's Japanese translation) is written on.

CM narration of the "big dream is we [create] inspire to. We sing about big dreams, have a big dream. And we are producing great art, compact (car) produce art" being talked about Toyota's position. So it is Miku they embody it.

CM video on YouTube with more than 3,400 comments, "I also want to try hair color Miku" "Wo -------- cool" While pleased with many other voices, "Miku is so familiar for people to anime and Japanese culture CM become as popular as I think that character is not yet "and" rashness "have a voice and also true.

But in Los Angeles on July 1 - 04 (U.S. time) to be held in "Anime Expo 2011" is the official site of the live concert will be the first to be done overseas at the Nokia Theatre Miku and has been published in the (Toyota sponsors this concert.) Whether as a cartoon of the U.S. National Miku played a brilliant move on in America, the future trend of interest.

*****************************************

ボーカロイドの初音ミクが、現在米トヨタ自動車・カローラのCMに出ており、多くのミクファンを熱狂させている。アメリカでの知名度はまだそれほどではな いものの、日本では2ちゃんねるやゲーム情報を扱うブログなどのネット上で「初音ミクさんが米国カローラのCMに登場! アーーーーーーーッ!」「あちゃーミクさん世界に羽ばたいちゃったかー」「さすが俺らのミクさんやで」「なに?トヨタだと えらい大物に気に入られたな」 などとミクの世界進出を喜ぶ声が多数だ。


この初音ミクのCMは、ToyotaUSAがYouTubeに動画をアップしており、再生回数は16日9時現在で85万回を超えている。CM動画 の説明には英語で「初音ミクが2011年型のカローラから出て、ステージに上がっていくところをチェーック! コンパクトなボディにでっかい夢を載せ、カ ローラとミクは頂点へ一直線だゾ!」(編集部和訳)と書かれてある。

CMのナレーションでは「大きな夢は私たちを『創造』へとかきたてる。私たちは大きな夢について歌い、大きな夢を抱く。そして、私たちは素晴らし い芸術を生み出し、コンパクト(カー)の芸術を生み出す」とトヨタの姿勢が語られている。それを体現しているのがミクというわけだろう。

YouTubeのCM動画のコメントは3400件以上つき、「ミクの髪の毛の色を私もやってみたい」「すげーーーーー」などと喜ぶ声が多い一方で 「ミクはアニメや日本の文化にそれほど詳しくない人にとってCMキャラになれるほどの人気はまだないと思うがね」と「勇み足」とする声があるのも事実。

とはいえ、ロサンゼルスで7月1日~4日(米国時間)に開催される「アニメ・エキスポ2011」は、ノキアシアターにて初音ミクの海外初となるコ ンサートが行われることもライブの公式サイトなどで発表されている(トヨタはこのコンサートのスポンサー)。華やかなアメリカ進出を果たした初音ミクが米 国の国民的アニメキャラとなるかどうか、今後の動向が注目される。

0 件のコメント:

コメントを投稿