2011年4月18日月曜日

Earthquake, "by the damage effects, " the company 83.2%





The earthquake occurred under the east, affected companies who will have or how much damage. I asked the private sector "business activities affected victims," ​​a company called that reached 83.2 percent, the survey found Labor government laboratory. Specifically, "due to power outages and gasoline shortages are indirectly affected" (63.2%) was most frequent, followed by "business activities in the affected disaster area where the major suppliers and sales that "(52.3 percent)," the company has offices in affected areas, damage to direct "(46.7%) followed this.
Are wages paid holiday time in rolling blackouts? For this question, "do not leave due to rolling blackouts," the company 49.0 percent. In addition, "wages paid in full as usual," 34.6% "do not pay wages and leave allowance" of 1.5 percent.
The relief money for "victims such as relief money is not" is 39.0%. "The traditional paid pursuant to (a)" is 26.2 percent, "which added to the traditional criteria (a)" is the result of 12.8%.
Response made it difficult for employees to go home earthquake ●
March 11 earthquake occurred east, made it difficult for companies to home workers or what measures will taken. "The facilities offer open house" (77.7%) was most frequent, followed by "unusual spent (such as taxi fares) was paid the full amount of transportation" (53.0 percent), "providing accommodation The mediation "(15.7%) followed this.
The survey by the Internet, people have responded 405 HR professionals working in the private sector. Study period from March 31 until March 28.


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東日本大震災の発生を受け、被害や影響を受けた企業はどのくらいあるのだろうか。民間企業に聞いたところ「事業活動に被害・影響を受けた」という企業は 83.2%に達していることが、労務行政研究所の調査で分かった。具体的には「停電やガソリン不足などにより、間接的な影響を受けている」(63.2%) が最も多く、次いで「主要な仕入先・販売先が被災地にあり事業活動に影響を受けている」(52.3%)、「被災地に事業所があり、直接的な被害を受け た」(46.7%)と続いた。

 計画停電 で休業した時間の賃金を支払っていますか? この質問に対し「計画停電による休業は行っていない」企業は49.0%。このほか「賃金を通常どおりに全額支 払う」は34.6%、「賃金や休業手当は支払わない」のは1.5%だった。

 また災害見舞金について「災害見舞金になるような被災者はい ない」が39.0%。「従来の規定に基づき支給した(する)」が26.2%、「従来の基準に上乗せした(する)」が12.8%という結果に。

● 地震発生に帰宅が困難になった従業員への対応

 東日本大震災が発生した3月11日、帰宅が困難になった従業員に企業はどのような対応を とったのだろうか。「社内の施設・設備を開放・提供した」(77.7%)が最も多く、次いで「通常以外に要した(タクシー代など)交通費を全額支給し た」(53.0%)、「宿泊施設を提供・あっせんした」(15.7%)と続いた。

 インターネットによる調査で、民間企業で働く人事担当 者405人が回答した。調査期間は3月28日から3月31日まで。

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