2012年2月14日火曜日

Papers, such as the best "Sony child science instruction program" school, are exhibited. [ in the 2011 fiscal year ]
Sony Foundation for Education opened February 13, the Sony child science instruction program best school paper (PDF) in the 2011 fiscal year, and an excellent school paper outline and a paper (PDF) to the homepage.
what the Sony child science instruction program invites the educational practice and the paper of the following fiscal year plan for education "which bring up the child who likes science" centering on natural science from an elementary school and junior high schools all over the country, and offers support for the realization.
In the program, with emphasis on what kind of education look back upon daily educational practice and is performed in the following fiscal year, it values it "is ? why" children's, and it is said that the education for cherishing rich sensitivity and creativity, and autonomy is aimed at.
The Kitami Tachiko west junior high school (Hokkaido) and the Ehime University department-of-education attached elementary school (Ehime Prefecture) were chosen as the best school paper in the 2011 fiscal year.
The subject of research of the Kitami Tachiko west junior high school aims at the lesson which can realize "frame frame and the pleasure with excitedly pleasant   science to !? Study, and is ?."
The  school which has continued the measure on three pillars of "impression and - research to understand" has announced the measure of the production of practice which aimed at the lesson which can realize the pleasure studied through thinking / research activities.
The subject of research of the Ehime University department-of-education attached elementary school is "the training ? of the creation ? creativity of a lesson, and sensitivity which cultivates the future."
While a child utilizes knowledge, skill, and experience, it learns with the lesson which carries out problem solving, and a friend, and it has become a paper of the contents which tackled an idea and the production of a lesson to express.
moreover -- as an excellent school -- "5UP strategy which brings up child who enjoys science actively" Marumori municipal marukan junior high school -- "-- completely - rapidly --   science lover student and an all the members set [!? ] -- a life -- in inside, [ of a Shichinohe municipal  elementary school ] Aiming at the lesson which can be felt, the importance of science ?", "the practice which brings up the child who likes science and the plan for education" of the first elementary school of Iwaki municipal Onahama, Aiming at enhancement of ? starting point revolution and the silk plan 2011 to raise, the favorite child of "science of a Kawamata municipal Kawamata elementary school ?", The paper of the "Atago plan 2 to bring up the child who likes science" of the ""relation project 2012" which brings up child who likes science" Gosen municipal Atago junior high school is published. [ of "training of the child who tackles going with volition" of a Saitama municipal Omiya north elementary school, and the first junior high school of the Choshi city ]



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「ソニー子ども科学教育プログラム 」2011年度最優秀校等論文を公開

ソニー教育財団は2月13日、ソニー子ども科学教育プログラム 2011年度最優秀校論文(PDF)および優秀校論文概要・論文(PDF)をホームページに公開した。

ソニー子ども科学教育プログラムは、全国の小学校・中学校から自然科学を中心とした「科学が好きな子どもを育てる」教育の実践と次年度教育計画の論文を募集し、その実現のための支援を行うもの。

同プログラムでは、日々の教育実践を振り返り次年度にどのような教育を行うのかに重点を置き、子どもたちの「なぜ?」を大切にし、豊かな感性と創造性、主体性を育んでいくための教育を目指しているという。

2011年度最優秀校論文には、北見市立光西中学校(北海道)と愛媛大学教育学部附属小学校(愛媛県)が選ばれた。

北見市立光西中学校の研究テーマは「わくわく・どきどき 理科は楽しい!~学ぶ楽しさを実感できる授業を目指して~」。「感動・わかる・探究」の3つの柱に取り組みを続けてきた同校は、思考・探究活動を通して学 ぶ楽しさを実感できる授業を目指した実践づくりの取組を発表している。

愛媛大学教育学部附属小学校の研究テーマは「未来を拓く授業の創造~創造性と感性の育成~」。子どもが知識や技能、経験を活用しながら問題解決する授業、仲間と共に学び、考え、表現する授業づくりに取り組んだ内容の論文となっている。

また優秀校として、七戸町立天間東小学校の「科学を能動的に楽しむ子どもを育てる5UP作戦」、丸森町立丸舘中学校の「まるまる・もりもり 理科好き生徒、全員集合!~生活の中で、理科の大切さを感じることができる授業を目指して~」、いわき市立小名浜第一小学校の「科学が好きな子どもを育て る実践と教育計画」、川俣町立川俣小学校の「科学の好きな子どもを育てる~原点回帰・シルクプラン2011の深化を目指して~」、さいたま市立大宮北小学 校の「意欲をもっていきいきと取り組む子どもの育成」、銚子市立第一中学校の「科学が好きな子どもを育てる『つながりプロジェクト2012』」、五泉市立 愛宕中学校の「科学が好きな子どもを育てる愛宕プラン2」の論文が掲載されている。

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