Honda Motor puts the large-sized motorbike "NC700X" carrying the 700-cc engine of an establishment meter on the market on February 24.
It is the 1st phase of domestic introduction of the "new mid concept" series of the company.
The price is 649,950 yen (an ABS wearing model is 699,300 yen).
The newly developed 2 cylinders of 700-cc serial water-cooled 4 stroke OHC engine pursues efficient-izing of combustion, and low friction-ization thoroughly.
While giving resin coating to the piston, the lightweight aluminum material which becomes the first was used for the roller type rocker arm which reduces friction as a two-wheeled vehicle.
A horsepower output demonstrates 37 kW (50 H.P.)/6250 rpm, maximum torque demonstrates 61 Nm, and fuel consumption serves as 41 km (60-km/h constant ground run test value) of liters.
Detailed picture of a large-sized motorbike "NC700X" : (http://bizmakoto.jp/style/articles/1202/17/news056.html)
Front and the after suspension which has high road surface flattery nature in the body of a diamond frame are adopted.
Based on the "crossover concept" thought which is a new concept of making the motorcycle of the company, it was considered as the style which was full of a feeling of a lively motion.
The luggege space with a capacity of 21 liters was secured to the conventional fuel tank part with the fuel tank arranged under change of an engine-loading layout and a sheet.
Body size is 2210x830x1285 mm (full length x full width x overall height), seat height is 830 mm, and weight of vehicle is 214 km.
a body color -- a pearl sunbeam white, the Magna red, darkness black metallic, and digital ones -- 4 silver-metallic colors are prepared.
****************************************************************************
本田技研工業は、新設計の700ccエンジンを搭載する大型バイク「NC700X」を2月24日に発売する。同社の「ニューミッドコンセプト」シリーズの国内導入第1弾だ。価格は64万9950円(ABS装着モデルは69万9300円)。
新たに開発した700cc直列2気筒水冷4ストロークOHCエンジンは、燃焼の高効率化と低フリクション化を徹底的に追求。ピストンに樹脂コーティングを施すとともに、摩擦を低減するローラー式ロッカーアームに二輪車として初となる軽量アルミ素材を使った。最高出力は37キロワット(50馬力)/6250rpm、最大トルクは61ニュートンメートルを発揮し、燃費はリッター41キロ(時速60キロ定地走行テスト値)となる。
大型バイク「NC700X」の詳細画像:(http://bizmakoto.jp/style/articles/1202/17/news056.html)
ダイヤモンドフレームの車体に、高い路面追従性を持つ前・後サスペンションを採用。同社のモーターサイクル作りの新たなコンセプトである「クロスオーバーコンセプト」思想に基づき、躍動感にあふれたスタイリングとした。エンジン搭載レイアウトの変更とシート下に配置した燃料タンクにより、従来の燃料タンク部に容量21リットルのラゲッジスペースを確保した。
ボディサイズは2210×830×1285ミリ(全長×全幅×全高)、シート高は830ミリ、車両重量は214キロ。ボディカラーには、パールサンビームホワイト、マグナレッド、ダークネスブラックメタリック、デジタルシルバーメタリックの4色を用意する。
0 件のコメント:
コメントを投稿