The bascule number exhibited the iPhone application "Pelo (Perrot)" of the new concept which used position information as the base on the 14th.
Free download is more possible than App Store.
As for "Pelo", in addition to the conventional check-in service, it is a position information practical use application of the feature to have strengthened the communication function.
The friend and information which can log in by mixi/ Twitter and are connected in SNS are sharable.
Moreover, according to check-in, migration length, and a place, 100 or more kinds of badges can be gained.
A map is immediately displayed after starting and a friend can check intelligibly where it is.
Not only a SNS course but the thing for which a friend is looked for via the place at which he checked in is possible.
Again In order to support not only an on-line top but the communication by off-line, the mechanism in which communication with intimate persons, such as the "FREE" button which tells a friend about free time, and cooperation with the address book of iPhone, became freely and pleasant was performed.
Furthermore, the "pet" which offers a walk exists and it has become contents which give pleasure to going out, such as unearthing a badge and a coupon.
If Facebook cooperation, check-in reservation, and offer of the Android version are planned as future update
Fundamentally, the earnings model is an advertising model and as the first phase of O2O (Online to Offline) campaign, From March 6, The free coupon distribution event of "being cream cheese hard" (130 yen: including tax) of a Lawson original dessert "Utica festival イーツ" is carried out to 10,000 persons out of the user who checked in (only for the user of use by mixi account, a coupon can be gained).
A "bascule number" (Bascule Go, Inc.) is the joint corporation which bascule and mixi established in May, 2011.
The marketing service and original media development in which the social graph (relation with a friend and an acquaintance) was harnessed are performed, It has been dealing with service of mixi(s), such as "NIKEiD FRIEND STUDIO", a "SCHOOL OF LOCK summer school", and "mixi Xmas."
***********************************************************************************
バスキュール号は14日、位置情報をベースにした新しいコンセプトのiPhoneアプリ「Pelo(ペロ)」を公開した。App Storeより無料ダウンロードが可能。
「Pelo」は、従来のチェックインサービスに加え、コミュニケーション機能を強化しているのが特徴の位置情報活用アプリ。mixi/ Twitterでログイン可能で、SNSでつながる友人と情報を共有できる。またチェックインや移動距離、場所に応じて、100種類以上のバッジが獲得できる。
起動後すぐに地図が表示され、友人がどこにいるのか分かりやすく確認できる。SNS経由だけではなく、チェックインした場所経由で友人を探すことも可能。また オンライン上だけでなく、オフラインでのコミュニケーションもサポートするために、空き時間を友人に知らせる「FREE」ボタンや、iPhoneのアドレス帳との連携など、親しい人とのコミュニケーションが気軽で楽しくなる仕掛けが施された。
さらに、散歩のお供をしてくれる「ペット」が存在し、バッジやクーポンを掘り出してくれるなど、外出に楽しみを与える内容となっている。今後のアップデートとして、Facebook連携、チェックイン予約、Android版の提供が予定されているとのこと。
収益モデルは、基本的に広告モデルとなっており、O2O(Online to Offline)キャンペーン第一弾として、3月6日より、チェックインしたユーザーのなかから10,000名にローソンオリジナルデザート「ウチカフェスイーツ」の「ぎゅっとクリームチーズ」(130円:税込)の無料クーポン配布イベントを実施する(クーポンはmixiアカウントで利用のユーザーのみ獲得可能)。
「バスキュール号」(Bascule Go, Inc.)は、2011年5月にバスキュールとミクシィが設立した合弁会社。ソーシャルグラフ(友人・知人とのつながり)を活かしたマーケティングサービスおよびオリジナルメディア開発を行っており、「NIKEiD FRIEND STUDIO」「SCHOOL OF LOCKサマースクール」「mixi Xmas」といったmixiのサービスを手掛けてきている。
0 件のコメント:
コメントを投稿